Qualcuno lo ha già ascoltato?
Personalmente non so ancora decifrarlo, ho dato ancora solo due ascolti, ma c'è qualcosa che non mi torna. Vada per la scelta psichedelica e la voglia di creare più un viaggio mentale che pezzi di impatto che raccontano storie a se stanti, però musicalmente tanti pezzi li sento in modo stantio. Tolto "Takashi" e poco altro, praticamente i momenti migliori sono ormai quando ci cantano altri sopra ( "Black Balloons Reprise" spacca) come se fosse ormai più portato a fare tappeti sonori per altri piuttosto che "far girare la testa da solo" come ai bei tempi di Cosmogramma, o forse è meglio dire che nemmeno vuole più andare a parare in quei territori lì e stordire chi ascolta in quel modo. Mi va bene anche questo se il risultato è " Thank U Malcolm" (un gioiello secondo me), ma davanti a" Burning Down The House" che mi pare una colonna sonora adatta a Kuso, non riesco a vedere questo approccio in modo troppo positivo.
Flying Lotus
Re: Flying Lotus
Per ora non mi esprimo, sono ancora al primo ascolto. Ma “Capillaries” e “Yellow Belly” si, le avevamo gia sentite in Kuso in forma più spoglia.
Re: Flying Lotus
io non riesco a capire se è un ascolto che mi piace fare - perché è chiaro che sono frammenti parte di un tutto che assieme ha senso - o se invece non merita la mia attenzione, ma solo fare da sottofondo
-
- Salon des Refusés
- Posts: 1053
- Joined: 19 Jan 2009 22:52
Re: Flying Lotus
Vabbè però si può dire che questo un album brutto non sa farlo neanche se si mette di impegno.
-
Onlinedissonance
- Posts: 909
- Joined: 30 Jul 2017 15:41
Re: Flying Lotus
Indubbiamente sopra la media, ma da lui mi aspetto altro. Parliamoci chiaro, questo l’ha fatto col pilota automatico, anche perché stilisticamente siamo nella sua comfort zoneLaJoneserìa wrote: ↑24 May 2019 22:58 Vabbè però si può dire che questo un album brutto non sa farlo neanche se si mette di impegno.
- Homunculus1510
- Posts: 1744
- Joined: 28 Jan 2010 00:09
Re: Flying Lotus
Ascoltato poco, purtroppo, perché sono comunque mille pezzi. La prima parte ha dei momenti altissimi e dei momenti meno esaltanti - anche se secondo me meno esaltanti solo perché sappiamo a memoria tutta la discografia. Le ultime canzoni, in cui si calma e si distende, sono clamorose.
Vero.LaJoneserìa wrote: ↑24 May 2019 22:58 Vabbè però si può dire che questo un album brutto non sa farlo neanche se si mette di impegno.
Why should we feel bad for what we've done? We still got the taste dancing on our tongues.
Re: Flying Lotus
Flying Lotus - Yasuke (Warp)
Given his noted love of anime, scoring a fantastical retelling of a 16th-century samurai warrior of African descent serving under a Japanese daimyo, must be a dream project for Flying Lotus. But, as we've come to expect from the man who brought us the mind-bending 2019 LP Flamagra and his own written, directed and scored full-length surrealist fever dream Kuso back in 2017, Steve Ellison is anything but predictable.
Where his recent work has ventured deep into the hitherto unexplored avant-garde reaches of contemporary electronic music, jazz and hip-hop, FlyLo's score to renowned anime creators Studio MAPPA's Netflix original series Yasuke — on which he also acts as story consultant and executive producer — sees FlyLo eschew his digital maximalism with rumblings of traditional instrumentation, sweeping romanticism and widescreen cinematic scope.
Broadening the canvas of show creators LeSean Thomas and Takeshi Satou's alternative-historical Sengoku period of magic and swordplay, with a soundtrack of Morricone-style epic tones, traditional Japanese percussion instruments and West African percussion, the feudal yet futuristic world of Yasuke is summoned.
The drum-driven drama of 'Your Armour' and 'Your Lord' simmer with synth flutes, strings and koto, as the bubbling arps of 'War Lords' recall the cyberpunk noir of Vangelis' Blade Runner score, while frequent collaborators Thundercat and Niki Randa, also make an appearance in this parallel universe.
Another spellbinding FlyLo release even without the stylish animations of the show, Yasuke is set to be one of Ellison's most prized releases.
Given his noted love of anime, scoring a fantastical retelling of a 16th-century samurai warrior of African descent serving under a Japanese daimyo, must be a dream project for Flying Lotus. But, as we've come to expect from the man who brought us the mind-bending 2019 LP Flamagra and his own written, directed and scored full-length surrealist fever dream Kuso back in 2017, Steve Ellison is anything but predictable.
Where his recent work has ventured deep into the hitherto unexplored avant-garde reaches of contemporary electronic music, jazz and hip-hop, FlyLo's score to renowned anime creators Studio MAPPA's Netflix original series Yasuke — on which he also acts as story consultant and executive producer — sees FlyLo eschew his digital maximalism with rumblings of traditional instrumentation, sweeping romanticism and widescreen cinematic scope.
Broadening the canvas of show creators LeSean Thomas and Takeshi Satou's alternative-historical Sengoku period of magic and swordplay, with a soundtrack of Morricone-style epic tones, traditional Japanese percussion instruments and West African percussion, the feudal yet futuristic world of Yasuke is summoned.
The drum-driven drama of 'Your Armour' and 'Your Lord' simmer with synth flutes, strings and koto, as the bubbling arps of 'War Lords' recall the cyberpunk noir of Vangelis' Blade Runner score, while frequent collaborators Thundercat and Niki Randa, also make an appearance in this parallel universe.
Another spellbinding FlyLo release even without the stylish animations of the show, Yasuke is set to be one of Ellison's most prized releases.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests